چگونه سایز تلویزیون را انتخاب کنیم

0

با وجود بسیاری از تلویزیون‌های 1080p HD و در حال حاضر UHD و 4K (که وضوحی چهار برابر نمایشگرهای 1080p ارائه می‌دهد)، انتخاب کردن سایز تلویزیون برای شما بیشتر از همیشه مشکل است. برخلاف تلویزیون‌های بزرگ قدیمی که وضوح خود را هر چه به آن‌ها نزدیک شوید از دست می‌دهند (تصویر باید پیکسل شده باشد، تاثیر در پیکسل‌های تکی با چشم غیرمسلح دیده می‌شود)، به کمک پیشرفت در تکنولوژی، تولیدکنندگان امکان تولید صفحات نمایش HD با وضوح بالا را پیدا کرده‌اند و می‌توانند بدون نگرانی از دست دادن وضوح و کیفیت تصویر، از فاصله نزدیک یا دور، سایز تلویزیون را بسیار بزرگتر بسازند.

سایز تلویزیون مناسب

بنابراین، برندها در حال حاضر مرزهای اندازه صفحه نمایش را هل داده و به پیش می‌برند، ارائه صفحه نمایش در محدوده بسیار بزرگ 90 اینچ و صفحه نمایش UHD تا سایز اعجاب آور 110 اینچ را می‌توان از این دست دانست. اساسا، اگر در اتاق خود فضا دارید، یک صفحه نمایش بزرگ با کیفیت تصویر عالی در اختیار شماست. اما چه اندازه‌ای نیاز دارید تا از خرید خود خوشحال شوید؟ راهنمای زیر به شما در انتخاب درست سایز تلویزیون می‌تواند کمک کند.

اندازه تلویزیون

اندازه گیری برای سایز تلویزیون

قبل از اینکه تصمیم بگیرید که چه سایز تلویزیون را خریداری کنید، پیشنهاد می‌کنیم که چند اندازه‌گیری برای فهمیدن اینکه چه سایز تلویزیون برای فضای شما جور و مناسب است، انجام دهید. به خاطر داشته باشید که اندازه صفحات نمایش مسطح امروز، نسبت به چند سال پیش، کمی تغییر کرده است. به عنوان مثال، 42 اینچ گذشته جای خود را به 39 اینچ و 46 اینچ داده است. هم‌چنین، به یاد داشته باشید که ممکن است چند اینچ خیلی به چشم نیاید، اما تلویزیون‌ها به صورت مورب اندازه‌گیری می‌شوند، بنابراین فقط چند اینچ می‌تواند پیامد قابل توجهی در اندازه ارتفاع و عرض تلویزیون داشته باشد. در پایان، به خاطر داشته باشید که همه قاب‌ها و چارچوب‌های تلویزیون یکسان نیستند! تلویزیون‌های مدل بالا و گران قیمت با قاب باریک نسبت به تلویزیون‌های رده پایین و معمولی با همان سایز صفحه نمایش، اما قاب بزرگتر، کوچکتر اندازه گیری می‌شوند.

اندازه گیری جلوتر از زمان نیز همه چیز را در یک چشم‌انداز درست نگه می‌دارد. هنگامی که یک دیوار تلویزیون می‌بینید، تقریبا غیرممکن است حدس بزنید کدامیک بهتر است، زیرا فاقد دورنمای نسبی لازم برای تعیین دقیق سایز تلویزیون هستید. با در دست داشتن اعداد، به احتمال زیاد کمتر دچار اشتباه می‌شوید.

به صورت کلی، ما احساس می‌کنیم اتاق بزرگتر، بسته به تعیین جای نشستن، صفحه نمایش بزرگتری را مطالبه می‌کند. در اینجا سلیقه و زیبایی شناسی نیز نقش خود را بازی می‌کند، اما قائده کلی ما زمانی که به سایز تلویزیون می‌رسد می‌گوید که بزرگتر بهتر است. اکثر مردم زمان بسیار کمتری را به تماشای صفحات نمایش کوچکتر اختصاص می‌دهند و مدت زیادی طول نمی‌کشد تا به یک صفحه نمایش واقعا بزرگ عادت کنند.

وزن تلویزیون

در نظر داشته باشید که می‌خواهید تلویزیون خود را روی دیوار نصب کنید یا روی پایه یا میز تلویزیون قرار دهید. اگر قصد دارید تلویزیون خود را روی دیوار نصب کنید، فقط نیاز به دانستن میزان سطح در دسترس برای استند دارید و اینکه مطمئن شوید مصالح و مواد مکان نصب توانایی تحمل وزن تلویزیونی که می‌خواهید بخرید را دارد.

با این حال، اگر قصد دارید از براکت دیواری تلویزیون استفاده کنید، چند فاکتور وجود دارد که باید در ذهن خود داشته باشید. شما نیاز به یک براکت دیواری دارید که سایز تلویزیون مورد نظر شما را پشتیبانی کرده، متناسب با میزان سنگینی تلویزیون باشد و به خوبی به دیوار متصل شده تا تلویزیون به صورت مطمئن روی دیوار نصب شود. پیچ‌های روپلاک را می‌توان برای برخی تلویزیون‌های سبک‌تر استفاده کرد، اما مطمئن شوید روپلاک یا پیچ زانویی (پیچ بولت) که استفاده می‌کنید، قادر به تحمل وزن تلویزیون هستند.

برای یک اشاره کلی، میانگین وزن صفحه نمایش‌های مسطح حدود 20 کیلوگرم است و با توجه به سایز تلویزیون و مدل آن، این مقدار افزایش یا کاهش می‌یابد. صفحه نمایش‌های بسیار سبک LED های قاب باریک و شفاف هستند که برای یک مدل سایز متوسط می‌توانند وزنی حدود 11 کیلوگرم داشته باشند، در حالی که تلویزیون‌های LED بک‌لایت، پلاسما و Ultra HD چند کیلو به وزن‌شان اضافه خواهد شد.

با آنچه گفته شد، حتی تلویزیون‌های Ultra HD در حال حاضر به طور متوسط فقط حدود 30 تا 36 کیلوگرم برای سایز 65 اینچ، وزن دارند. اما اگر قصد دارید سایز تلویزیون واقعا بزرگی تهیه کنید، نظیر تلویزیون 90 اینچ شارپ PN-R903، آمادگی مهار کردن وزنی تا 75 کیلوگرم را داشته باشید. در پایان، اگر برنامه دارید تلویزیون را روی دیوار نصب کنید، مطمئن شوید که توانایی لازم را برای نگهداری آن روی دیوار دارید.

مکان تلویزیون

تلویزیون خود را در اتاق خواب می‌گذارید، یا در راس مرکز سرگرمی قرار می‌گیرد؟ صفحه نمایش‌های کوچکتر برای اکثر اتاق خواب‌ها مناسب و بیشتر مورد استفاده هستند. در مقابل، توصیه می‌کنیم برای اتاق اصلی و نشیمن یک تلویزیون بزرگ و برجسته را انتخاب کنید، به ویژه اگر هر سرگرمی را انجام می‌دهید. در بازار امروز، توصیه می‌کنیم از سایز تلویزیون 50 اینچ برای انتخاب شروع کنید. مطمئن باشید، بعدا از انتخاب خود پشیمان نمی‌شوید.

فاصله تماشای تلویزیون

ما افرادی را یافتیم که تمایل به پیروی از یک قانون سفت و سخت دارند. نوعی فرمول که می‌گوید اگر شما X متر دور بنشینید، تلویزیون شما برای بهترین نتیجه باید Y اینچ باشد. با توجه به آن، نمودار و جدول تقریبا مفیدی را در پایین برای شما آورده‌ایم. با این حال، این جدول و نمودار باید تنها به عنوان یک راهنمای بسیار کلی در نظر گرفته شوند. این‌ها قوانین نیستند و حتی اگر باشند، پیشنهاد می‌کنیم که آن‌ها را بشکنید.

فاصله تماشای تلویزیون

برای اکثر مردم، دیدن ساختار پیکسل یک تصویر به احتمال زیاد مشکل نیست، مگر اینکه به طور غیرمعمولی نزدیک به تلویزیون بنشینید. اگر شما این مشکل را دارید، پیشنهاد می‌کنیم نمودار راهنمای زیر را در ذهن خود داشته باشید. در غیر این صورت، میدان دید خود را در نظر بگیرید. شما یک صفحه نمایش می‌خواهید که محدودیت‌های میدان دید خود را به منظور به حداکثر رساندن اثر عملکردی آن آزمایش کنید. برای آن، پیشنهاد می‌کنیم به بزرگترین صفحه نمایشی که دارید بر اساس حداقل فاصله تماشای تلویزیون که در بالا ذکر شد بچسبید.

نمودار فاصله تلویزیون برای تماشا

در صورتی که قصد خرید تلویزیون Ultra HD دارید، توجه شما را به چند نکته که در ادامه ذکر خواهیم کرد، جلب می‌کنیم.

تلویزیون‌های Ultra HD تقریبا حس کامل و درستی را در سایزهای زیر 55 اینچ نمی‌سازند. برخی این استدلال را دارند که نقطه شکست بالاتر است، حدود 65 اینچ. اما اگر شما نزدیک تلویزیون سایز بالای 55 اینچ می‌نشینید، توصیه می‌کنیم به مدل‌های جدید تلویزیون Ultra HD توجه داشته باشید. این تلویزیون‌ها تراکم پیکسلی بسیار بالاتری داشته و شما می‌توانید بدون نگرانی از پیکسل پیکسل شدن تصویر بسیار نزدیکتر به تلویزیون بنشینید. اما اگر حتی شما بسیار نزدیک به تلویزیون نمی‌نشینید، تراکم پیکسل بیشتر Ultra HD فواید خود را دارد، حتی از فاصله بسیار دورتر، اگر سایز تلویزیون 65 اینچ یا بزرگتر باشد. مهم این است که مطمئن شوید هزینه خود را برای یک مجموعه از یک تولیدکننده خوب و معتبر صرف کنید. برندهای ارزان تمایل به استفاده از چیپ‌های برگرداننده‌ی با کیفیت پایین در محصولات خود دارند و کیفیت برگرداندن (upscaling) برای خوب به نظر رسیدن محتوای استاندارد و با کیفیت بالا در صفحه نمایش Ultra HD بسیار مهم است.

شلف دیواری تلویزیون

منبع

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.