چگونه تعداد پورت USB را افزایش دهیم

0

امروزه تقریبا هر گجت خارجی متکی بر یک پورت USB برای انجام کار و عملکرد خود است. انواع اسمارت فون، تبلت، کول پد، موس، کیبورد و هر وسیله‌ی جانبی دیگری نیازمند یک پورت USB برای شارژ و انتقال داده است. حال با توجه به اینکه تعداد پورت USB روی لپ تاپ و کامپیوتر معمولا محدود و تعداد کمی است، کاربران برای گجت‌های خود نیازمند افزایش پورت USB خواهند بود.

قطعا محدودیت در تعداد پورت USB را هیچ کس دوست ندارد. حتی رایانه‌های شخصی رومیزی با تعداد پورت کافی برای یک کاربر معمولی، اکثرا دارای 4 تا 6 پورت USB هستند. این میزان در لپ تاپ‌ها به منظور حفظ فضا و دست یابی به محصول نهایی کوچکتر، کمتر است. برخی از تولیدکنندگان نوت بوک تعداد پورت USB را به 3 و برخی این تعداد را به 2 عدد نیز رسانده‌اند.

افزایش پورت USB لپ تاپ

روش‌های افزایش پورت USB

به طور معمول زمانی که شما یک کول پد یا موس جداگانه به لپ تاپ خود وصل می‌کنید، تنها یک عدد پورت USB باقی مانده که احتمالا برای اتصال گوشی یا کیبورد اضافی به نوت بوک استفاده خواهد شد. حالا اگر بخواهید یک فلش مموری به لپ تاپ خود وصل کنید، باید یکی از دستگاه‌های متصل را قطع کنید. خوشبختانه دو روش ساده برای افزایش پورت USB وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

هاب USB 3.0

هاب USB

هاب USB دستگاهی است که به کمک آن می‌توانید بر تعداد پورت USB لپ تاپ و کامپیوتر خود بیفزایید. هاب USB با استفاده از یک پورت به شما چند پورت USB (معمولا بین 3 تا 10 پورت) می‌دهد. رنج قیمتی هاب بسته به نوع، امکانات و سازنده آن دارای قیمت‌های مختلفی بین 30 تا 300 هزار تومان (یا بالاتر) می‌باشد.

[icon type=”vector” icon=”fa-icon-shopping-cart” align=”right” size=”24″ icon_color=”#8224e3″ hover_animation=”border_increase” ] خرید هاب USB3

[icon type=”vector” icon=”fa-icon-shopping-cart” align=”right” size=”24″ icon_color=”#8224e3″ hover_animation=”border_increase” ] خرید هاب Type C

برای انتخاب بهترین هاب USB مناسب شما پیشنهاد می‌کنم مطالب پیشین را که به طور مفصل در این مورد نوشته‌ایم مطالعه کنید تا بتوانید یک خرید خوب و درست داشته باشید. حتما با توجه به نیاز خود هاب USB آداپتور دار یا بدون آداپتور را انتخاب کنید.

کارت USB 3.0

کارت توسعه USB

روش دوم برای افزایش پورت USB استفاده از کارت‌های توسعه است که البته فقط برای کامپیوتر (رایانه رومیزی) کاربرد دارد. برای استفاده از این کارت‌ها فقط کافیست مادربرد کامپیوتر شما دارای یک اسلات خالی PCI باشد تا با نصب یک کارت روی آن بر تعداد پورت USB کامپیوتر خود بیفزایید. امروزه با توجه به استفاده USB 3.0 در اکثر وسایل، نصب پورت USB3.0 روی کامپیوتر، به ویژه برای سیستم‌هایی که از این قابلیت محرومند، بسیار کاربردی است. توجه داشته باشید که برای استفاده از کارت USB3 روی سیستم نیاز به اسلات PCI-Express دارید. هم‌چنین در صورتی که استفاده از پورت‌های USB 3.0 نصب شده با کارت در پشت کیس برای شما مشکل است می‌توانید از کابل افزایش طول USB3 استفاده کرده یا حتی یک هاب USB 3.0 رومیزی را برای راحتی بیشتر به کارت متصل کنید.

برای برخی از نوت بوک‌های خاص دارای درگاه Express نیز امکان استفاده از کارت‌های مخصوص برای افزایش پورت USB آن‌ها وجود دارد، اما با توجه به کمیاب بودن این درگاه در لپ تاپ‌های قدیمی، در این مطلب اشاره‌ای به آن نشده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.